شناسهٔ خبر: 88690 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

نجات ۵ سرنشین شناور صیادی در دریای عمان

امداد دریایی معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی مرکز (MRCC) بندر چابهار، طی عملیات جست‌وجو و نجات دریایی، ۵ نفر سرنشین شناور مضطر صیادی در دریای عمان نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسن ابراهیمی اظهار داشت: شناور صیادی گنج با ۵ نفر خدمه که بدلیل نقص فنی موتوری در فاصله ۳۰۰ مایلی بندر چابهار و نزدیکی بندر مصیره کشور عمان در شرایط نامساعد جوی گرفتار شده بود با هماهنگی مرکز جست و جو و نجات دریایی بندر چابهار توسط گارد ساحلی کشور عمان نجات یافتند.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی استان درباره عملیات نجات اظهار کرد: در پی‌تماس دریافتی شب گذشته از صاحب لنج صیادی با مرکز جست‌وجو و نجات دریایی بندر چابهار از طریق خط تلفنی ۱۵۵۰ و اعلام شرایط اضطرار و نیاز به کمک فوری بدلیل اتمام سوخت، خرابی موتور و سرگردانی در دریای عمان، بلافاصله ارتباط و هماهنگی لازم با گارد ساحلی و نیروی دریایی کشور عمان برای عملیات نجات برقرار شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سرنشینان شناور حادثه دیده طی عملیاتی موفق در موقعیت مذکور توسط گارد ساحلی عمان در سلامت به‌سر برده و نجات یافتند.